پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3225
-
الف
+

جشنواره بین المللی سینمایی مسلمانان روسیه با نمایش محمد (ص)

با نمایش همزمان فیلم محمد رسول الله (ص) در سه سینمای شهر قازان، جشنواره بین المللی سینمایی مسلمانان روسیه در پایتخت جمهوری تاتارستان آغاز شد.

با نمایش همزمان فیلم محمد رسول الله (ص) در سه سینمای شهر قازان، جشنواره بین المللی سینمایی مسلمانان روسیه در پایتخت جمهوری تاتارستان آغاز شد.

مجید مجیدی کارگردان این پیش از نمایش فیلم با اشاره به استقبال خوب تماشاگران روسی در چندین برنامه نمایش فیلم محمد رسول الله (ص) در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ، حضور پر ازدحام بینندگان در قازان را نشانه توجه به پیام صلح و دوستی دین اسلام خواند.

مجیدی اظهار کرد: « فیلم بدون اینکه دیده شود از سوی برخی علمای عربستانی و مصری تحریم شد، اما مورد استقبال مسلمانان کشورهای مختلف بویژه چند دوره نمایش آن در روسیه قرار گرفت.»

لازم به ذکر است فیلم محمد رسول الله(ص) با زیرنویس روسی با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در مسکو و دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم مسلمانان در قازان اکران شد.

در دوازدهمین جشنواره فیلم مسلمان قازان، بیش از 700 اثر از 50 کشور مورد داوری قرار می‌گیرد که 44 فیلم در بخش های مختلف سینمایی، مستند و انیمیشن از ایران است.

هدف جشنواره یک هفته‌ای فیلم مسلمانان قازان با شعار «از طریق گفت وگوی فرهنگ‌ها، به سوی فرهنگ گفت و گو»، گسترش بین المللی صلح، گذشت، مدارا و بیان شیوه های نو برای ایجاد گفتگوی میان ملت‌ها با استفاده از هنر هفتم اعلام شده است که با برنامه ریزی وزارت فرهنگ جمهوری تاتارستان، شهرداری قازان، شورای مفتیان روسیه و با حمایت رییس جمهوری تاتارستان آغاز شده است.

گفتنی است با توجه به استقبال صورت گرفته در روسیه، نمایش عمومی و سراسری این فیلم در شهرهای مختلف روسیه در برنامه‌های آینده فرهنگی ایران قرار گرفته است.

م ه / ح ی

نظر شما
ارسال نظر